شرح وظایف رییس کارگاه مندرج در ماده 10 شرایط عمومی پیمان

ارسال شده توسط ادمین در 26 بهمن 1393 ساعت 23:27:10

شرح وظایف رییس کارگاه مندرج در ماده 10 شرایط عمومی پیمان

مطلب زیر در تکمیل تعریف ماده 10 شرایط عمومی پیمان و بعنوان شرح وظایف رییس کارگاه ارائه می شود.

1) حضور در جلسه تحویل زمین در معیت نماینده فنی شرکت و امضاء صورتجلسه مربوط با توجه به برداشت و کنترل انجام شده در مورد تعداد و مختصات پنچ مارک‌ها و سایر مشخصات ظاهری زمین.

2) پیگیری و انجام اقدامات لازم به منظور تجهیز اولیه کارگاه و استقرار در محل کارگاه جهت فراهم کردن امکان شروع عملیات اجرایی در مدت و مهلت تعیین شده در پیمان.

3) مطالعه و بررسی نقشه‌ها و جزئیات اجرایی و سایر مدارک و مشخصات فنی مربوط به عملیات موضوع پیمان و همچنین مطالعه دقیق پیمان و آگاهی از تعهدات طرفین پیمان.

4) استقرار تجهیزات کارگاهی در محل مناسبی که قبلاً با هماهنگی نظارت مقیم تعیین و تأییدیه آن دریافت گردیده است.

5) داشتن آگاهی کافی از شرایط عمومی پیمان و دفترچه فهرست آحاد بهاء منضم به پیمان و سایر مشخصات فنی و عمومی مربوط به عملیات موضوع پیمان به منظور رعایت و تأمین حسن انجام کارها در چهارچوب منافع شرکت.

6) تهیه و تنظیم صورتمجالس کارگاهی به تعداد نسخ لازم و اخذ تأییدیه ناظر مقیم و تحویل یک نسخه به دفتر فنی شرکت و پیگیری دریافت مصوبه یا ابلاغیه آنها( ابلاغیه کارفرما یا مشاور).

7) ایجاد و حفظ رابطه حسنه با نظارت مقیم و دستگاه نظارت و همچنین با سایر پرسنل کارگاه در راستای حفظ منافع شرکت.

8) ارائه پیشنهاد در زمینه چگونگی سازماندهی یا ساماندهی نیروها و پرسنل کارگاه، متناسب و هماهنگ با مایحتاج کار و کارگاه.

9) بهره‌گیری و استفاده بهینه از کلیه تجهیزات، امکانات و پرسنل موجود در کارگاه، در چهارچوب ضوابط و مقررات شرکت و تلاش در زمینه افزایش میزان بهره‌وری از آنها.

10) بررسی نقشه‌ها و جزییات اجرایی و کنترل ابعاد و اندازه‌های مندرج در آنها و اعلام بموقع اشکالات و نواقص احتمالی آن‌ها به نظارت مقیم و دفتر فنی شرکت و پیگیری لازم بمنظور رفع اشکالات و تکمیل اطلاعات مورد نیاز جهت فراهم نمودن امکان اجراء بموقع کارها در موعدهای تعیین شده و با مدت پیمان و تلاش در جهت جلوگیری از بروز تأخیرات غیرمجاز.

11) ارائه آمار و اطلاعات مورد نیاز در رابطه با تهیه برنامه زمانبندی اولیه کار به دفتر فنی شرکت و مشارکت در تهیه برنامه مذکور و یا برنامه زمانبندی اصلاح شده.

12) پیگیری و تلاش در زمینه بهره‌گیری از کلیه امکانات و ماشین‌آلات موجود شرکت با رعایت ضوابط و مقررات جاری شرکت و در راستای حفظ منافع شرکت و سیاست‌گذاریهای انجام شده توسط مدیران مافوق کارگاه.

13) کسب آگاهی‌های لازم از مقررات و ضوابط شرکت مرتبط با کار و مسئولیتهای خویش، بطوریکه بتواند وظایف و امور محوطه را بنحو احسن انجام دهد.

14) انجام وظایف و فعالیتهای تعریف شده برای رئیس کارگاه (نماینده پیمانکار در کارگاه) در دفترچه شرایط عمومی پیمان و در راستای حفظ منافع شرکت.

15) نظارت بر کلیه کارها و کنترل مستقیم و مستمر فعالیتهای روزانه کارگاه، اعم از کارها و فعالیتهای اکیپ‌ها و نفرات اجرایی پیمانکاران جزء، اکیپ‌ها و نفرات و کارگران امانی و سایر کارکنان شاغل در کارگاه و همچنین اعلام هشدارها و تذاکر و اخطارهای بموقع به عوامل و نیروهای تحت اختیار جهت حفظ کیفیت، سرعت و ایمنی کار و کارگاه.

16) تهیه و ارسال گزارشهای روزانه و نوبه‌ای برای دفتر مرکزی شرکت در قالب فرمت‌های تعیین شده و همچنین تهیه گزارش‌های توجیهی تأخیرات.

17) ثبت و نگهداری آمار و اطلاعات مربوط به کارهای در دست اجراء (بصورت روزانه) بنحوی که بتوان از آنها برای صورتوضعیت‌های ماهیانه استفاده نمود.

18) تهیه ریزمتره کارها و فعالیتهای روزانه در پایان روز و یا پایان هر هفته و تهیه صورتوضعیتهای ماهیانه یا دوره‌ای و پیگیری لازم جهت تسریع در رسیدگی صورتوضعیتها، در چهارچوب منافع شرکت.

19) بررسی، پیگیری و مشارکت در زمینه اخذ استعلام از پیمانکاران جزء و فراهم نمودن امکان جذب و اشتغال آنها در چهارچوب صرفه و صلاح کارگاه و شرکت تا حصول نتیجه و انجام کارهای مربوط.

20) تهیه، ثبت و نگهداری کلیه مستندات، مدارک و صورتمجالس کارگاهی (اعم از صورتجلسات انجام کارها و دستورکارها و متره‌های قطعی کار در طول مدت اجرای عملیات) بنحویکه از انباشتگی و موکول نمودن آنها به انتهای کار و همچنین از افزایش حجم صورتوضعیت قطعی، به اندازه کافی جلوگیری شده باشد. بدیهی است که همواره می‌بایستی یک نسخه از تمانی اسناد و مدارک و مستنداتی که در کارگاه تهیه میشود برای دفتر مرکزی ارسال شود.

21) پیگیری مداوم در زمینه اخذ مجوزها و تصمیماتی که بنا به شرایط و ضوابط حاکم بر شرکت، خارج از حیطه اختیارات وی می‌باشد. در اینگونه پیگیریها لازم است در گام‌های ابتدایی با رعایت سلسله مراتب و هماهنگی های لازم اقدام به پیگیری دریافت نتایج تصمیمات و کسب تکالیف مؤثر و تعیین کننده در روند اجرای عملیات نماید و چنانچه پیگیریهای مکرر نتیجه‌ای دربر نداشت، مراتب را در نهایت به مدیرعامل شرکت گزارش نماید و راهکارها و پیشنهادهای مناسبی جهت حل و فصل مسائل و مشکلات مرتبط با وظایف و مسئولیتهای کارگاه ارائه نموده و کسب تکلیف نماید. بدیهی است چنانچه مسائل و مشکلات مطروحه قبلاً و به میزان کافی به مدیر یا مدیران مافوق کارگاه گزارش نشده باشد، این اقدام وی(گزارش به مدیرعامل)، تخلف محسوب می‌شود.

22) رئیس یا سرپرست کارگاه موظف است آن بخش از مسائل و مشکلاتی را که مربوط به وظایف و برعهده وی گذاشته شده و در حیطه اختیارات وی قرار دارد راسا و در حداقل زمان ممکن حل و فصل نماید و چنانچه به هر دلیلی از حل و فصل آن عاجز باشد بلافاصله با مدیر مافوق خویش در میان گذاشته و از وی درخواست مساعدت و مشارکت نماید و همواره در حل و فصل آنها تلاش نماید.

23) رئیس یا سرپرست کارگاه موظف است چنانچه در زمینه مفاهیم مندرج در این شرح وظایف سؤال یا مشکلی دارد، از مدیران مافوق خود استعلام و رفع ابهام نماید.

24) انجام به موقع امور محوله از سوی مدیران مافوق در چهارچوب وظایف کارگاهی و منافع شرکت.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:


  • درباره ما

    موسسه حقوقی فقیه نصیری در بهار سال هشتاد و هشت به همکاری سه نفر از وکلای پایه یکم دادگستری ، عضو کانون وکلای دادگستری استان مازندران ، به مدیریت عاملی آقای البرز فقیه نصیری، ریاست آقای احسان فقیه نصیری و نائب رئیسی آقای گودرز فقیه نصیری(با بیش از دو دهه فعالیت در این عرصه) تحت ...

  • ارتباط با ما

    نشانی: چالوس، مقابل دادگستری، ساختمان وکلا، طبقه اول، واحد سوم

    تلفن: 01152255455 , 01152254080